التيام جنسي: برگشت شور جنسي به زندگي مشترک
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
التيام جنسي: برگشت شور جنسي به زندگي مشترک
نوشته شده در سه شنبه 21 / 12 / 1390
بازدید : 211
نویسنده : محمدرضا علی اکبری

کمی از نیمه شب گذشته است. قلبتان تند و تند میتپد، ملحفه ها همه از عرق خیس شده اند و پتویتان هم روی زمین افتاده است. وقتی می خواهید از یک دنده به دنده دیگر شوید، چشم همسرتان به شما می افتد.

این می تواند یک صحنه ی پرحرارت باشد، اما واقعاً اینطور نیست. چند وقتی است که اوضاع رابطه ی جنسیتان اینگونه شده است. کارتان را بهانه می کنید، شست و شوی کوهی از لباسهای کثیف، پختن غذا و... همه ی آن کارهای یکنواخت و عادی که باعث می شود شما و همسرتان فکر کنید در یک هتل همکار و کارمند هستید تا عاشق و معشوق.

فراموش کردن شور و شوق عشق و غرق شدن در کارهای روزمره خیلی راحت است. اما اگر همسرتان را دوست داشته باشید، و همچنین خودتان را، باید با هر چیزی که این شور و حرارت را از روابط جنسی شما میگیرد مقابله کنید!

برایتان خوب است!

محققانی که روی مسائل جنسی تحقیق میکنند، سکس سالم و مشروع را یکی از بهترین راه های درمانی برای همه ی مشکلات می دانند، که لطافت پوست هم از قبیل این درمان هاست. طبق گفته های آنان، سکس انرژی شما را دوباره شارژ می کند، اعتماد به نفستان را بالا می برد، خوشبختیتان را تضمین میکند و حتی باعث می شود جوان تر هم به نظر بیایید. از دیدگاه این محققان سکس هم مثل ورزش های ایروبیک، گردش خون را بالا می برد و باعث می شود مغز اندورفین هایی ترشح کند که در مقابل افسردگی به شدت مقاومت میکند.

اما نباید فکر کنید که باید فقط به خاطر فواید فیزیکی و جسمانی آن سکس کنید. درمان شناسی، عملی جنسی نیست، اما حرف زدن و گفتگو در این مورد می تواند باشد. با همسرتان درمورد خیالپردازی های جنسی خود، نیازها و احساستان در مورد بدن خود و همسرتان، حرف بزنید.

روانشناسان عقیده دارند که مردم معمولاً دوست ندارند در مورد نیازهایشان صحبت کنند چون فکر می کنند دیگران آنها را نقد خواهند کرد. اما این تصور به هیچ عنوان درست نیست. باید مسئولیت خودتان را بپذیرید.

گفتگوی جنسی

برای مریم که طی حاملگی خود 10 کیلو وزن اضافه کرده بود، کمی گفتگو، تفاوت زیادی ایجاد کرد. نزدیک بودن دل او و همسرش فرزاد و همچنین تعریف و تحسین های مداوم همسرش از او علیرغم باد کردن هیکلش، باعث شده بود که او به هیچ عنوان تمایلات جنسی خود را فراموش نکرده و احساسات جنسیش را حفظ نموده بوده.

حساسیت و شوخ طبعی به فرزاد کمک کرد تا بتوانند هارمونی احساسی خود را حفظ کنند. از آنجا که بدن مریم مدام در تغییر و تحول بود، آنها دیگر قادر به انجام خیلی از فعالیت های جنسی خود نبودند. اما مریم خیلی راحت و بی پرده با همسرش در این رابطه صحبت می کرد و به او میگفت که چه می خواست.

شما هم می توانید از طریقه ی گفتگوی مریم با همسرش راهنمایی بگیرید و اگر احساس می کنید که همسرتان با روش ها و شیوه های قدیمی رابطه جنسی برقرار میکند، این وظیفه ی شماست که او را با روشهای تازه آشنا کنید. اما یادتان باشد که اینکار را باید با مهارت انجام دهید. شما می خواهید تغییر ایجاد کنید، حواستان باشد. اگر برخوردی مثبت داشته باشید، می توانید بدون ناراحت کردن همسرتان به نتیجه ی که می خواستید دست پیدا کنید. پس به جای اینکه درمورد آن چیزهایی که دوست ندارید با همسرتان حرف بزنید، درمورد چیزهایی که دوست دارید با او گفتگو کنید.

جزئیات، جزئیات

جزئیات هم مهم هستند. هیچ دیکشنری جهانی قادر به تعریف لغات مربوط به سکس و رابطه ی جنسی نیست. به همین خاطر است که ممکن است درک شما و همسرتان از این موضوع کاملاً با یکدیگر متفاوت باشد.

خانمی که به خاطر عدم توجه و تغییر همسرش وقتی از او خواسته بود به جای اینکه فقط سکس کند، کمی هم با او عشقبازی کند، به متخصص روانشناس مراجعه کرده بود. برای همسر این خانم هر دو این واژه ها، یعنی سکس و عشقبازی یک معنی و مفهوم داشته است، اما برای این خانم، سکس فقط ارضا شدن سریع و فوری بوده اما عشقبازی شامل زمزمه های عاشقانه، نوازش های عاشقانه، در آغوش گرفتن های عاشقانه و...بوده است. کمکی که روانشناس متخصص به این خانم کرد این بود که منظور خود را به طور واضح به همسرش برساند که نتیجه ی خوبی هم در بر داشت.

رک و راست بودن نه تنها در مسائل جنسی بلکه در همه ی صحنه های زندگی کارآمد و مفید است. در مثالی دیگر می بینیم وقتی پونه دلایل اینکه چرا دیگر شور و اشتیاقی به سکس ندارد را با همسرش در میان می گذارد، چطور این شور و حرارت دوباره تحریک می شود و زندگی چند ساله ی آنها جانی دوباره می گیرد. پونه که خانمی خانه دار بود، جدیداً احساس استرس و خستگی بسیار زیادی از کارهای خانه می کرد و وقتی همسرش از او می خواست که با او سکس داشته باشد، او مهرداد، همسرش را با جملات کوتاهی مثل "الان اصلاً روی مود نیستم و حوصله ندارم" رد میکرد. اگر مهرداد بیشتر روی او فشار می آورد، خستگی ها و بی حوصلگی های پونه چند برابر می شد و اگر هم دست می کشید، احساس طرد شدگی می کرد.

وقتی این زوج برای مشاوره نزد روانشناس متخصص رفتند، پونه برخورد خود را تغییر داد و به جای رد کردن او به آن صورت، دیگر دلیل اینکه چرا سکس نمی خواهد را برایش توضیح می داد. مثلاً می گفت که چون از صبح مجبور بوده با پسرشان سر و کله بزند خسته شده، یا فشار کاریش کمی زیادی است یا هنوز باید شام را درست کند و ... و حالا که رون علت نخواستن پام را می داند، دیگر از او به دل نمی گیرد، به جای آن تلاش می کند تا موانع موجود بر سر راه سکس کردن خودشان را بردارد. مثلاً پیشنهاد می کند که غذا را از بیرون سفارش بدهند و به جای غذا پختن کنار هم باشند. یا مثلاً در کارها به او کمک می کند تا بتوانند آخر شب زمانی برای سکس داشته باشند.

اگر مشکلات جدی در زمینه رابطه ی جنسی خود با همسرتان دارید، مطمئناً حرف زدن در این رابطه تاثیر خیلی زیادی در رفع مشکل خواهد داشت. باید بدانید ک چه موقع و چطور به همسرتان نزدیک شوید. یادتان باشد، بدترین زمان برای حرف زدن در مورد این مشکلات، وقتی است که در تختخواب خسته و کوفته کنار هم خوابیده اید. روانشناسان عقیده دارند که در این زمان هر دو شما آسیب پذیر هستید و احساساتتان پخته نیست. این حرف ها را میتوانید در محیط های کمتر تهدید کننده، مثل میز صبحانه، موقع پیاده روی باهم یا بعد از شام مطرح کنید.

مهارت نباشد، لذت هم نیست

بدیهی است که هر چه بیشتر در مورد سکس بدانید، بهتر می توانید آن را به مرحله ی عمل در آورید. باید در این زمینه هم مطالعه داشته باشید. کتاب های زیادی برای کمک به شما وجود دارد.

اما اگر خواندن در این مورد، شما را به هیجان نیاورد، نگران نباشید. فیلم های آموزشی زیادی هم در این رابطه وجود دارد. فیلم هایی هست که رابطه ی جنسی را به طور قدم به قدم به شما آموزش می دهد.

اما همه چیز فقط این نیست. باید خودتان هم چیزی نشان دهید. وقتی بعد از شام کنار هم نشسته اید، هر نوع تماس یا نوازش می تواند برایتان محرک باشد. اما لازم نیست که هر نوازشی به سکس ختم شود. باید یاد بگیرید که از کنار هم بودن لذت ببرید، همدیگر را در حمام بشویید، ماساژ دهید و... اینجا دیگر هیچ تقاضا یا توقعی برای سکس وجود ندارد، فقط باید از باهم بودن لذت ببرید.

سکس در زندگی عادی

با اینکه صحنه های سکسی فیلم ها می تواند برای خیلی از زوج ها تحریک کننده باشد، اما متاسفانه چیزی که ما در فیلم ها می بینیم خیلی از زندگی واقعی دور است. فیلم ها معمولاً صحنه هایی از سکس خارج از زناشویی یا قبل از زناشویی را نشان می دهد و کمتر به سکس زن و شوهری می پردازد.

لباس زیرهای باشکوه و بسیار سکسی که در فیلم ها میبینیم، شاید خیلی خارج از توان مالی، فیزیکی، یا احساسی در زندگی های واقعی باشد. برای اینکه سکس را یکی از اولویت های زندگی درآورید باید فکر خلاق داشته باشید.

میل جنسی یک تصمیم است، فقط یک احساس نیست. این شمایید که باید تصمیم بگیرید برای سکس هم وقت بگذارید. دلیلی وجود ندارد که چرا آنها که همیشه میخواهند شور و حرارت بیشتری به زندگیشان وارد شود، هیچوقت به آن دست پیدا نمیکنند.

مشکلات جدی

تقریباً همه ی رابطه ها در طی مسیر خود با موانع و مشکلاتی روبه رو می شوند. اما اگر شما و همسرتان شدیداً احساس ناراحتی می کنید و مشکلات فیزیکی بسیاری دارید، باید دنبال مشاوره های تخصصی باشید. مردم ما معمولاً برای مشکلات جسمانی دیگر خیلی راحت و سریع به دوا و دکتر پناه می برند، اما هیچکدام از ما دوست نداریم برای حل مشکلات جنسی خود به پزشک متخصص یا روانشناس مراجعه کنیم، حتی به خاطر حفظ رابطه مان هم این کار را نمی کنیم.

در این قسمت می خواهم تعدادی از مشکلات جدی جنسی را عنوان کنم تا شاید شمایید که نمی دانید مشکلتان واقعاً جدی است به خودتان بیایید و به متخصص مراجعه کنید!

تغییرات هورمونی: طی دوران یائسگی یا پیش از یائسگی این تغییرات هورمونی ایجاد می شود که ممکن است باعث کم شدن میل جنسی، اضافه شدن وزن، و افسردگی شود. تغییر در استروژن بدن هم ممکن است باعث خشکی مهبل و سوزش شود. پزشک می تواند تغییرات هورمونی شما را تشخیص داده و برای رفع مشکلاتتان راهنماییتان کند.

بیماری ها: بیماری هایی مثل دیابت، فشارخون بالا، و سخت شدن شریانها که جریان خون را در اعضاضی جنسی بدن کم می کند، ممکن است برای شما ایجاد مشکل کند. افسردگی و اضطراب هم باعث کم شدن میل جنسی می شود.

داروها: داروهایی مثل ضد افسردگی ها، و داروهای فشارخون باعث دشواری ارگاسم یم شوند. اگر شما مشکلی در این زمینه دارید، می توانید از پزشکتان بخواهید برای شما داروی جایگزین تجویز کند.

دردهای جنسی زنانه: این دردها که مقاربت دردناک یا اسپاسم دردناک مهبل نامیده می شوند، علل مختلفی مثل زخم های مهبلی و آماس درونی مهبل می تواند داشته باشد که برای درمان آن میتوانید به متخصص زنان مرجعه کنید.

قرص های ضد بارداری: این قرص ها میل و شور جنسی را در فرد خفه میکند. و اگر می بینید با مصرف این داروها تمایلات جنسیتان کاهش پیدا کرده، از پزشکتان بخواهید داروی جایگزین برایتان تجویز کند.

ترس از ناکامی های جنسی: به ویژه در کسانی که مشکل نعوظ و زود انزالی دارند این مسئله به کرات دیده می شود. قدم اول این است که به پزشک مراجعه کنید تا با تشخیص پزشک درمان شوید. و قدم دوم این است که با یک درمان شناس متخصص در امور جنسی برای برطرف کردن اضطراب های جنسیتان مشاوره کنید.

روانشناسی - ازدواج و خانواده - التيام جنسي: برگشت شور جنسي به زندگي مشترک




:: موضوعات مرتبط: التيام جنسي: برگشت شور جنسي به زندگي مشترک , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: